Ayakkabı için ‘orijinal’ talep

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Lideri Berke İçten, taklit piyasasında Türkiye’nin dünyada ikinci sırada olduğu bilgisini vererek, yıllık en az 150-200 milyon çift ayakkabının bu formda üretildiğini söyledi. İçten, gazetecilere yaptığı açıklamada, “Bu eserler hem ihracat hem de iç pazarda satılıyor. Türkiye’nin ayakkabıda üretim kapasitesi 500-550 milyon. Toptan satışlarda Laleli, Gedikpaşa öne çıkıyor; taklit eserler daha çok markalaşma sürecindeki yerli firmalara ziyan veriyor. Bu üretimi yapanların makinalarına el koyulmasını değil; bu üretimin özgün eser yapan, kayıtlı iktisada katkı sağlayan bir noktaya gelmesini istiyoruz. Resesyon nedeniyle beşerler çıkış noktası arıyor. Burada da hazır markalı eser en kolay çıkış noktası olarak öne çıkıyor” dedi.

YERLİ ÜRETİCİNİN GÖZÜ DIŞARIDA

Son devirde ithalattaki artışa ve yurtdışı pazarları kaybetme tehlikesine de dikkat çeken İçten, “Önemli ayakkabı zincirlerinin iç piyasadaki siparişlerini iptal ederek, Konya’dan ya da Gaziantep’ten ayakkabı almak yerine, daha ucuz olduğu için Portekiz’e ve Hindistan’a siparişlerini kaydırdıklarını duyuyoruz” dedi.

Berke İçten

İçten, ithalattaki artışı düşük kurun da etkilediğini belirterek, “Yabancı müşterilerde de bir kuşku oluştu. ‘Türkler fiyat manasında uçtular, rekabet avantajlarını kaybettiler’ üzere fikirleri var. Değerli olmamız üzere bir algı yerleşirse bunu değiştirebilmemiz 2 yılımızı alır” diye konuştu.

HİNDİSTAN YENİDEN SAHNEDE

bazında tıpkı eser üzerinde geçen yıla nazaran artışın yaklaşık yüzde 40 olduğunu söyleyen İçten, “Avrupalı müşteri diyor ki ‘bizim ülkemizde de yıllık enflasyon yükseldi; yüzde 15 fiyat farkını kabul ediyoruz lakin yüzde 40 dediğiniz vakit ortada yüzde 25’lik fark var’ diyor. Bunu kabul edilebilir bulmuyor. Evvelden Hindistan’la ortamızda 5-6 dolar vardı, şu anda pazara yine girebilmek için asgarî fiyat veriyolar. İnanılmaz ucuzlar, ortamızda fiyat farkı 5-6 dolarken şu anda 10-11 dolarlara çıktı. Onlar ucuzladı, biz kıymetli hale geldik. Avrupalı müşteri Hindistan’a tekrar geri dönmekten bahsediyor” dedi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir